quarta-feira, 26 de dezembro de 2012

La Pimsleur gvidlibro

La Pimsleur gvidlibro

Enhavo
Pri doktoro Paul Pimsleur
Kvar suba Principoj
Komenco # 1: Anticipación
Komenco # 2: Gradigitaj Intertempo Recall
Komenco # 3: Core Vocabulary
Komenco # 4: Organika Lernado
Kiel Uzi Pimsleur
Gvidlinioj por Sukceso
Kontrolu Viajn Progreso
Al Noto sur Regionoj Lingvo Diferencoj

Pri doktoro Paul Pimsleur

Dr Pimsleur dediĉas sian vivon al lingvo-instruado kaj estis unu el la mondaj ĉefaj ekspertoj en aplikita lingvistiko. Post akiri sian Ph.D en la franca la Universitato de Columbia, li instruis francan Fonetiko kaj Phonemics, kaj kontrolis la lingvo laboratorio en UCLA. Li iris al igi Instruisto de latinidaj lingvoj kaj Lingvo Edukado, kaj Direktoro de la aŭskulto Centro de Ohio State University, Instruisto de Eduko kaj latinidaj lingvoj ĉe la Ŝtata Universitato de Nov-Jorko en Albany, kaj Fulbright docento ĉe la universitato de Heidelberg. Dr Pimsleur estis membro de la Amerika Asocio de Instruistoj de la franca (AATF), usona Edukaj Esploroj Asocio (AERA), Moderna Lingva Asocio (MLA), kaj membro fondinto de la usona Konsilantaro pri la Instruado de Fremdaj Lingvoj (ACTFL) . Liaj multaj libroj kaj artikoloj revoluciis teorioj de lingvo-lernado kaj instruado. Post jaroj de sperto kaj esplorado, Dr Pimsleur disvolvis novan metodon kiu estas bazita sur du ŝlosilaj principoj: la principo de Anticipación kaj scienca principo de memoro kiun li nomis Gradigitaj Intertempo Recall. Ĉi tiu programo korpigas ambaŭ de ĉi tiuj principoj por havigi vin per la plej simpla kaj efika lernado metodo eblas.

Kvar suba Principoj

Komenco # 1: Anticipación

La Principo de Anticipación postulas vin al "anticipi" ĝentilan respondon. Preskaŭ, kion tio signifas, ke vi devas elsxuti la respondon de via propra memoro antaux gxi estas konfirmita en la leciono. Ĝi funkcias kiel sekvas:
La leciono estos reprezenti defias - eble por demandi vin, en la nova lingvo: "Ĉu vi iros al la kino hodiaŭ?"
Estos paŭzo, kaj, tirante la informo donita antaŭe, vi diros:
"Ne, mi iris hieraŭ."
La instruisto tiam konfirmi vian respondon: "Ne, mi iris hieraŭ."
Antaŭ Dr Pimsleur kreita lia instruado metodo, lingvokursoj bazis anstataŭ en la komenco de ripetado. Instruistoj tamburadis vortojn en la menson de lernantoj super kaj super, kvazaŭ la menso estis rekordo kies sulkoj surportis profunden kun ripeto. Tamen, neurophysiologists diru al ni, ke, male, simpla kaj unchallenging ripeto havas hipnótico, eĉ dulling efekton en la procezo de lernado. Eventuale, la vortoj esti ripetita perdos sian signifon. Dr Pimsleur malkovris ke lernado akcelas kiam estas "input / output" sistemo de interago, en kiu lernantoj ricevas informojn kaj tiam demandas al elsxuti kaj uzi gxin.

Komenco # 2: Gradigitaj Intertempo Recall

Gradigita Intertempo Recall estas kompleksa nomo por tre simplan teorion pri memoro. Neniu aspekto de lernado de fremda lingvo estas pli grava ol memoro, ankoraux antaux Dr Pimsleur la verko, neniu estis esploritaj pli efikaj manieroj por konstrui lingvon memoro. En liaj esploroj, Dr Pimsleur malkovris kiom da tempo studentoj memoris novaj informoj kaj je kiaj intervaloj ili bezonis esti memorigis pri tio. Se memorigis tro frue aŭ malfrue, ili ne sukcesis reteni la informo. Tiu malkovro ebligis lin krei horaro de ĝuste kiam kaj kiel la informo devus esti reenkondukitaj.
Supozi vi lernas novan vorton. Diru mem memori ĝin, sed post kvin minutoj vi ne povas memori ĝin. Se vi volas oni memorigis pri tio post kvin sekundoj, vi probable estus memoris ĝin por eble unu minuto - tiam vi estus bezonata alia memorigo. Ĉiufoje vi memorigis, vi memoras la vorton pli longa ol vi faris de la tempo antaŭe. La intervaloj inter recordatorios fariĝis pli kaj pli longaj, ĝis vi eventuale memori la vorton sen esti memorigis ajn.
Ĉi tiu programo estas desegnita por memorigi vin pri novaj informoj en la ĝusta intervaloj kie maksimuma reteno okazas. Ĉiufoje via memoro komencas forvelki, vi estos demandata memori la vorton. Tra ĉi tiu potenca metodo, vi progresi el baldaŭ al longtempa memoro sen esti konscia de tio, dum evitante la monotona Rote ripeto uzita en tradicia lingvo kursoj.

Komenco # 3: Core Vocabulary

La Principo de Anticipación kaj Gradigitaj Intertempo Recall estas la fundamento de la Pimsleur Metodo, sed estas aliaj solaj komponantoj kiuj estas ankaŭ grava. Unu estas la teorio de kernan vortprovizon. Ni ĉiuj estis intimidados, alproksimiginte novan lingvon, por la nura nombro de novaj vortoj ni devas lerni. Sed vastaj esploroj montris, ke ni vere bezonas kompareble limigita nombro de vortoj por povi komuniki efike en ajna lingvo. Lingvo povas esti dividita en du malsamaj kategorioj: gramatikaj strukturoj (funkcio vortoj) kaj konkretaj vortostoko (enhavo vortoj). Por enfokusigante funkcio vortoj kaj ebligas ke la studento kompreni kaj uzi la strukturon de nova lingvo, Dro Pimsleur trovis ke lingvo lernantoj povis pli facile meti novajn konojn uzi. Estas tre malmultaj enhavo vortojn kiuj estas uzataj cxiutage. La esenca kerno de lingvo engaĝas funkcio vortoj, kiuj emas rilati al homaj aktivecoj.

Komenco # 4: Organika Lernado

La Pimsleur Metodo centroj ĉirkaŭ instruado, en la plej mallonga ebla tempo, funkcia majstreco por kompreni kaj paroli pri lingvo. Vi laboros en via vortaro, gramatiko kaj prononcado subite, dum ankaŭ lerni frazojn kiuj havas praktikan uzon en ĉiutaga vivo. Oni diris, ke lingvo estas unuavice parolado. Kun ĉi tiu koncepto en menso, la doktoro Pimsleur kreis sian lingvon programoj audio ĉar li sciis, ke studentoj de lingvoj lernus pli bone per siaj oreloj, ne iliaj okuloj. Tio estas atingita tra Dr Pimsleur nomis "organikajn lernado", kiu kunportas lerni sur pluraj frontoj samtempe. Lia sistemo ebligas la studento lerni gramatikon, vortprovizon, kaj prononco en natura kaj ekscita maniero. Ĉi tiu kurso estas desegnita por instrui al vi kompreni kaj paroli la esencajn elementojn de via nova lingvo en relative mallonga tempo. Dum ĉiu duona horo leciono, vi vere paroli kun du personoj, uzante la tipo de lingvo parolata de edukitaj civitanoj en ilia ĉiutaga afero kaj socia vivo. La programo sola metodo por prezenti dialogo anstataŭas vin el la plej komunaj lernado problemojn.

Kiel Uzi Pimsleur

Por ricevi la plenan profiton de ĉiu leciono, provu krei la plej bona lernado kondiĉoj. Elektu kvieta loko, kie vi povas praktiki sen interrompo kaj tempo de la tago kiam via menso estas pli atentaj kaj via korpo almenaŭ laca. Vi povus studi en via aŭto, aŭskultante la programo dum vi komutiĝi aŭ vojaĝado.
Ĉiu leciono estas proksimume 30 minutoj longaj. Dr Pimsleur esploro montras tion al esti la optimuma periodo por lerni, post kiu la menso perdas sian kapablon konservi novan informon. Provu vian bona por labori por unu leciono ĉiuj kaj ĉiu tago. Ĉu vi movas al la venonta leciono ĉiutage aŭ ripeti tiujn vi sentas necerta pri, gravas ke vi familiarizar mem kun la lingvo ĉiutage.
Kiam vi komencis la programo, simple sekvu la lingvohelpanto la instrukciojn. La plej grava instruo estas respondi voĉe kiam la lingvohelpanto informas vin fari tion. Estos paŭzo post ĉi instrukcio, donante al vi tempon por respondi. Ĝi estas esenca al via progreso kiu vi parolas en normala konversacia voĉo kiam petis respondi. Via aktiva partopreno en pensante kaj parolante oni postulas por via sukceso en regi tiun kurson.
Ne havas paperon kaj plumon apude dum la lecionoj, kaj ne rilatas al vortaroj aŭ aliaj libroj. La Pimsleur Metodo laboras kun la lingvo-lernado parto de via menso, postulanta lingvo por esti transformitaj en lia buŝa. Vi nur interrompi la procezo de lernado se vi provas skribi la vortojn vi aŭdas.

Gvidlinioj por Sukceso

  • Kompletigi la lecionon unuoj en strikta sinsekva ordo - ne salti ĉirkaŭ! - Fari ne pli ol unu leciono unuo por tago, kvankam oni povas ripeti la leciono unueco por la tago. Ĉiutaga kontakto kun la lingvo estas fundamenta por sukcesa lernado.
  • Aŭskultu atente ĉiu leciono unueco. Ĉiam sekvu la direktojn de la instruisto.
  • Parolu laŭte kiam direktita de la lingvohelpanto kaj respondoj demandojn ene de la paŭzoj provizis. Ĉu ĉi antaŭ aŭdi la konfirmo kiu estas provizita kiel plifortigo.
  • Ĉu ĉio bezonata aktivecoj laŭ instrukcioj, sen referenco al iu ekster personoj, libro, aŭ kurson.

Kontrolu Viajn Progreso

La simpla testo por regado estas se vi kapablas respondi rapide kaj precize kiam via instruanto demandas demandon. Se vi respondas ĝuste ĉirkaŭ okdek procentoj de la tempo, tiam vi pretas procedi al la sekvanta leciono. Gravas subteni movi antaŭen, sed ankaŭ ne starigis senkaŭza normoj de perfekteco, ke vin konservos el progresante, tial ni rekomendas uzi la okdek procento figuro kiel gvidilo.
Vi rimarkos, ke ĉiu leciono enhavas du novaj kaj familiara materialo, por ke ĝuste kiam vi estu maltrankviligante forgesante ion, vi estos memorigis pri tio. Alia utila trajto de la Pimsleur Language Programo estas ĝia kurzo de saturación; vi estos respondi multajn fojojn por minuto. Ĉi saturo ebligas al vi fari substanca progreso ene de mallonga kvanto de tempo.

Al Noto sur Regionoj Lingvo Diferencoj

En ĉiu granda lando, kaj eĉ en multaj malgrandaj landoj, regionaj diferencoj en lingvo estas komunaj. En Usono, ekzemple, persono de Maine povas soni tre malsama ol iu el Teksaso. Prononco ("supersignoj") varias, kaj ankaŭ ekzistas malgrandaj diferencoj en vortprovizo. Ekzemple, kio estas nomata kiel "trinki fonto" en Nov Jorko aŭ Arizono estas konata kiel "bubbler" en Wisconsin, kaj "mola trinkaĵo" en unu parto de Ameriko estos nomata "soda" aliloke. La diferencoj en la angla estas eĉ pli klara inter nordamerikanoj kaj britoj, aŭ inter britoj kaj aŭstralianoj. Sed ĉiuj estas denaskaj parolantoj de la angla; ĉiuj povas komuniki kun parolata Esperanto, legu la sama ĵurnaloj, kaj rigardas la saman televidprogramoj, esence sen malfacilaĵo.
Denaskaj parolantoj de lingvo povas ofte diri al kie iu estas de aŭskultante lin aŭ ŝin paroli. Krom regionaj diferencoj, estas sociaj diferencoj. Pimsleur Language Programoj uzi normo "edukitaj" parolado, kiu ĝenerale portas vi en la lando sen malfacilaĵo.

Nenhum comentário:

Postar um comentário